Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Jak rekrutowani są specjaliści w IT?

 

Branża IT przeżywa rozkwit, mimo wysypu informatyków o rozmaitych specjalizacjach popyt na fachowców od programowania, zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego, innowacyjnych rozwiązań informatycznych wciąż rośnie. Rekrutacja pracowników w branży IT przebiega na kilka sposobów.

 

 

Problem z pracownikiem

 

Wiele firm szuka pracowników o ściśle określonych kwalifikacjach, tym samym napotyka na szereg przeszkód. Jeśli już trafi się osoba spełniająca wymagania pracodawcy zazwyczaj firmy nie stać na jej zatrudnienie. By powalczyć o dobrego pracownika trzeba wykazać się konkurencyjnością. Warto pamiętać, iż nie zawsze liczy się tylko suma wynagrodzenia, coraz częściej firmy podbierają pracowników poprzez oferty socjalne, dodatki do wynagrodzenia - jak chociażby karnety na basen, do kina, czy bony szkoleniowe, pakiety opieki medycznej, ubezpieczenia itd.

 

Rekrutacja pasywnych kandydatów

 

Dotąd praktykowana rekrutacja pasywna przynosiła zadowalające efekty, jednak w miarę upływu lat i rozwoju branży rekruterzy muszą zmienić strategię poszukiwania pracowników z rekrutacji pasywnej na rekrutowanie pasywnych kandydatów.

 

Oferty pracy w sieci, mediach nie wystarczają. Docierają bowiem zaledwie do osób, które w danym momencie aktywnie poszukują pracy, a najlepsi do tej grupy z pewnością się nie wliczają. Kluczowe są nowoczesne narzędzia rekrutacyjne, jak baza profili i wyszukiwarka potencjalnych kandydatów wśród wszystkich osób - nie tylko tych, wyrażających chęć podjęcia pracy, zmiany zatrudnienia. Jedną z takich baz stanowi GoldenLine, gdzie między innymi informatycy i programiści prezentują swoje doświadczenie i umiejętności.

 

Mając na uwadze iż jest to portal poniekąd społecznościowy profile wybranych osób dostarczają prócz informacji zawodowych bogatą wiedzę o osobie, życiu prywatnym i zainteresowaniach. Wychodząc naprzeciw osobom, które spełniają wszystkie kryteria naboru można zaproponować im atrakcyjną posadę. W wielu przypadkach ten typ rekrutacji sprawdza się.

 

Kogo szukają pracodawcy?

 

Poziom zapotrzebowania na specjalistów z branży IT różni się w zależności od profesji - najczęściej rekruterzy sięgają po osoby ze znajomością: java, php, NET, C++, C#, javascript, SQL i SAP. Poszukiwani są również testerzy oprogramowania. Pewnym narzędziem dla rekruterów są również portale społecznościowe jak Facebook. Z bazy FB wyłowić można nie jeden talent informatyczny. Co ciekawe osoby, które prowadzą swoje zawodowe profile, zakładają je w portalach kariery same dają sygnały, iż "są do wzięcia", jednak z różnych względów nie są aktywne na rynku, za to zainteresowane zmianą pracy, jeśli pojawi się dobra oferta w zakresie ich zainteresowania i wiedzy.

 

Head hunterzy na polowaniu

 

Jedną ze strategii firm informatycznych jest permanentna rekrutacja oparta o szereg aktywności, jak staże, praktyki studenckie, czy też cykliczne konkursy. Dzięki praktykantom i stażystom można nie tylko nadgonić szereg prac ale również znaleźć pośród dziesiątek młodych uzdolnionych informatyków przyszłego pracownika, w którego warto zainwestować. Prócz praktyk istotne znaczenie mają atrakcyjne konkursy prac dla młodych programistów, którzy chcąc zaistnieć, zdobyć pozycję do portfolio startują z własną pracą.

 

 

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.