Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Tłumy na targach pracy Career EXPO we Wrocławiu

 

Za nami kolejna jesienna edycja targów pracy Career EXPO, która odbyła się 25 października we wrocławskiej Hali Stulecia. Choć aura zdecydowanie nie zachęcała do wyjścia z domu, frekwencja okazała się niemal wprost proporcjonalna do ilości kropel deszczu spadających tego dnia na metr kwadratowy chodnika. W wydarzeniu udział wzięło 5112 uczestników o różnorodnym profilu zawodowym - zarówno studentów oraz absolwentów otwartych na nowe doświadczenia, jak i doświadczonych specjalistów ze sprecyzowanymi oczekiwaniami. Dużym powodzeniem cieszyły się darmowe prelekcje i szkolenia. Kolejki ustawiały się też do ekspertów z dziedziny konsultowania dokumentów aplikacyjnych, co świadczy o tym, że Wrocławianie są coraz bardziej świadomi zawodowo.

 

 

Na dużą liczbę odwiedzających targi wpływ miała bez wątpienia liczna reprezentacji firm z całego regionu. W tej edycji targów pracy Career EXPO udział wzięło ponad 70 firm poszukujących nie tylko wykwalifikowanych specjalistów, ale również młodych osób w trakcie lub zaraz po studiach, które mogłyby zasilić szeregi firmy i wnieść do niej nową energię. Przekrój branż był tak różnorodny, że każdy uczestnik mógł znaleźć oferty dopasowane do jego potrzeb. Obok weteranów tego typu wydarzeń jak NOKIA, Infor czy Credit Suisse, pojawiły się firmy takie jak Materialise, która wykorzystuje w produkcji nowoczesną technologię druku 3D, VOSS - wiodąca firma na rynku automotive czy Dr. Max, zatrudniający w sektorach administracyjnym i handlowym. “Podobało mi się to, że większość ludzi była młoda. Okazało to że firmy stawiają na młodych, ambitnych ludzi z pasją. Poza tym na targach nie mamy do czynienia z pośrednikami z zewnątrz, ale z pracownikami firm, ludźmi, którzy opowiadają o firmie, znając jej realia. Nie cytują regułek z reklam, ulotek, mówią z własnego doświadczenia" - mówi 23-letnia Agnieszka, studentka logistyki. Uczestnicy zwracali również uwagę na duży wybór ofert pracy, które nie są publikowane w internecie, a jedyną możliwością, by uzyskać informację o wakacie jest kontakt z rekruterami firmy na targach.

 

 

Sukces Szybkich Rekrutacji

 

Szybkie Rekrutacje to autorski pomysł Career EXPO na usprawnienie procesu aplikowania na wybrane stanowisko. Lista firm biorących udział w Szybkich Rekrutacjach podczas wydarzenia dostępna jest po zalogowaniu na prywatny profil użytkownika. To właśnie za pośrednictwem serwisu Career EXPO można zaproponować firmie swoją kandydaturę, a jeśli przejdzie ona wstępną weryfikację na podstawie CV, umówić się na rozmowę kwalifikacyjną podczas targów i od razu po jej zakończeniu poznać decyzję rekruterów. Choć system działa od niedawna, zdobywa coraz więcej zwolenników i zadowolonych użytkowników. W tej edycji w Szybkich Rekrutacjach udział wzięły aż 22 firmy, które łącznie przeprowadziły blisko 250 rozmów z kandydatami. Możemy być pewni, że w kolejnych edycjach te liczby będą rosnąć, ponieważ to właśnie okazja do bezpośredniej rozmowy z rekruterem stanowi dla uczestników największą wartość targów. “Najcenniejszym doświadczeniem jest możliwość wejścia w rozmowę z zupełnie obcą osobą. Na szczęście obu stronom przyświeca ten sam cel, czyli autoprezentacja. Nauczyłam się, że wcale nie jest to takie trudne, jeśli robi się to po raz kolejny. Dzięki wielu rozmowom, zdobyłam nie tylko informacje o firmach, ale również dowiedziałam się wiele o sobie. Byłam na targach pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni" - powiedziała nam uczestnicząca w targach pracy 27-letnia Aneta.  

 

 

Wysoka frekwencja na szkoleniach i prelekcjach

 

Pobranie biletu na targi uprawniało do wzięcia udziału w ponad 30 bezpłatnych szkoleniach zorganizowanych przez Career EXPO przy współpracy m.in. z przedstawicielami firm i organizacji non-profit, jak Geek House, World Peace Initiative, Business Bridge Group, a także doświadczonymi szkoleniowcami i coachami: Anną Drabek z JesteśOk.pl czy Mirellą Pałdyną z Career EXPO. Ze swojej szansy na rozwój kompetencji zawodowych skorzystało ponad 1500 osób, które na szkoleniach dowiedziały się, w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, zgłębiły zagadnienia z branży IT czy finansów, a nawet poznały tajniki medytacji pomagającej w życiu zawodowym i prywatnym. Równie dużym powodzeniem cieszyły się prelekcje na scenie głównej Career EXPO. Panel dyskusyjny “Career building - drabina do sukcesu", w którym udział wzięli przedstawiciele firm Hasco-Lek, Infor, Credit Suisse i Qiagen, zgromadził pod sceną tłum zainteresowanych słuchaczy. Niewiele mniejsza publiczność towarzyszyła wykładowi: “Trenuj jak komandos. Jak znaleźć motywację i wreszcie zabrać się do roboty?" znanego blogera Jacka Kłosińskiego.

 

 

Wszystkie miejsca siedzące pod sceną były zajęte przez cały dzień, ale to liczba osób chcących skorzystać z konsultacji dokumentów aplikacyjnych zaskoczyła organizatorów. Jednak nawet mimo ogromnego zainteresowania, nikt z czekających nie został odprawiony z kwitkiem - zadbano o to, by każdy otrzymał fachową poradę.

 

Kolejna edycja targów pracy Career EXPO we Wrocławiu odbędzie się 30 marca 2017 roku. Organizatorzy zapewniają, że nie zwalniają tempa i wiosną możemy się spodziewać równie bogatego programu i jeszcze większej liczby wystawców. By być na bieżąco z aktualnymi informacjami, warto śledzić fanpage Career EXPO na facebooku i zaglądać na stronę www.careerexpo.pl.

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.