Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Jak przygotować się do rozmów z międzynarodową firmą IT? 6 kluczowych porad Co-Chief HR Officera

 

 

Nowy rok, nowy ja? Brzmi jak świetny plan dla każdego, kto od dłuższego czasu rozważa zmianę pracy lub zastanawia się nad pracą w międzynarodowej firmie IT. Prędzej czy później w końcu dojdzie do rozmowy kwalifikacyjnej. Najprawdopodobniej rekrutacja podzielona będzie na kilka etapów, podczas których potwierdzisz swoje kompetencje, umiejętności miękkie i twarde, a także ewentualnie wykonasz zadanie testowe. Jestem przekonana, że świetnie sobie poradzisz! Zanim jednak do tego dojdzie, w niniejszym materiale pokażę Ci, o czym warto pamiętać podczas przygotowań. Zaczynajmy zatem!

 

1. Jeżeli Twój cel zakłada dołączenie do zespołu międzynarodowego, musisz biegle posługiwać się językiem angielskim. Twoje umiejętności powinny być wystarczające nie tylko do nieformalnej komunikacji

i korespondencji ze współpracownikami, ale także do komunikacji biznesowej z klientami i partnerami. Oczywiście wszystko zależy od stanowiska, o które się ubiegasz. Pomyśl jednak o tym, skąd pochodzić będą Twoi koledzy i koleżanki! Na przykład w międzynarodowej firmie technologicznej SOFTSWISS (gdzie z dumą piastuję stanowisko Co-Chief HR Officer) pracownicy rozproszeni są po całym świecie - Malta, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk, Indonezja, Portugalia i dziesiątki innych krajów. Spotkania, omawianie projektów, rozwiązywanie zadań - wszystko to nieuchronnie odbywa się po angielsku. Dlatego radzę rozwinąć znajomość języka do poziomu określonego w ofercie pracy i dopiero wtedy zgodzić się na spotkanie.

W przeddzień rozmowy kwalifikacyjnej zamów kilka korepetycji (najlepiej z native speakerem), na których możesz poćwiczyć komunikację w formacie dialogu na żywo, a jeśli wymaga tego Twoje przyszłe stanowisko, także terminy techniczne.

 

 

2. Zapoznaj się ze wszystkimi informacjami na temat firmy, które są swobodnie dostępne. Przeanalizuj wyznawane wartości korporacyjne, kto jest założycielem i jak marka pojawiła się na rynku, a także jak firma opisuje siebie na swojej stronie internetowej, co pisze się o niej w mediach, a co piszą pracownicy na LinkedIn. Pomoże Ci to zrozumieć atmosferę, tzw. vibe biura i zespołu, którego możesz być częścią. Będzie to również dobry test dla Ciebie. Szczerze nie polecam wybierania miejsca pracy wyłącznie na podstawie wynagrodzenia. Powinieneś posłuchać wewnętrznego głosu, który podpowie Ci: inspiruję się podejściem do prowadzenia biznesu, podziwiam podejście do pracowników, chcę być zaangażowany w zespół profesjonalistów i ich rozwój. Poważnie się zastanów: czy naprawdę podzielasz wartości swojego potencjalnego pracodawcy, czy też zwróciłeś na niego uwagę z innego względu?

 

3. Bądź gotowy podzielić się prawdziwymi historiami ze swojego doświadczenia zawodowego, w których mogłeś udowodnić, że jesteś prawdziwym profesjonalistą. Powinieneś przygotować kilka opowieści

o swoich osiągnięciach na poparcie własnych umiejętności. Możesz to zrobić, korzystając z modelu STAR. Situation (Sytuacja) - opowiedz o konkretnym przypadku, sytuacji w pracy. Task (Zadanie) - określ, jaka była w nim Twoja rola. Action (Działanie) - jakie kroki podjąłeś. Result (Wynik) - jaki rezultat został osiągnięty dzięki Twoim działaniom.

 

4. Proszę, zadawaj pytania! Nie traktuj rozmowy kwalifikacyjnej jako jednostronnego przesłuchania, podczas którego nie masz nic do powiedzenia. Powinna to być ożywiona rozmowa, która ma na celu wzajemne poznanie się. Pokaż, że jesteś nie tylko świetnym profesjonalistą, ale także świetnym rozmówcą, któremu zależy na tym, gdzie i z kim pracuje. Międzynarodowe firmy cenią proaktywne osoby, które myślą nie tylko

o tym, co mogą uzyskać od firmy, ale są również autentycznie zainteresowane tym, do czego same mogą się przydać i jak mogą wzmocnić zespół specjalistów. Nie czekaj na zdanie: 'Czy masz jakieś pytania?' pod koniec spotkania. Zadawaj je sam w trakcie rozmowy.

 

5. Jeśli aplikujesz do firmy międzynarodowej, prawdopodobnie rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona online za pośrednictwem łącza wideo. Jest to normalna praktyka, która towarzyszy nam od czasu pandemii. Co więcej, w wielu firmach możliwość pracy zdalnej jest jedną z poważnych przewag konkurencyjnych. Również nasi pracownicy w SOFTSWISS sami wybierają najwygodniejszy dla siebie sposób, w jaki chcą pracować - w biurze, z domu lub w formacie hybrydowym. Zadbaj więc o jakość obrazu. Wybierz lokalizację, z której będziesz się łączyć. Sprawdź połączenie. Co będzie widoczne w tle? Czy oświetlenie w pomieszczeniu jest wystarczająco dobre? Jeśli masz wątpliwości, czy wszystko wygląda optymalnie pod kątem Twojej upragnionej pozycji, wykonaj połączenie wideo z kimś zaufanym, pozwól mu ocenić i przekazać swoje uwagi. Przygotuj szklankę wody, notatnik i długopis na czas rozmowy, aby nie musieć odchodzić od komputera i szukać przedmiotów w trakcie połączenia.

 

6. Wyśpij się, proszę Cię. To dość nietypowa porada, prawda? Uwierz mi, nie ma nic lepszego niż optymistyczna, pewna siebie osoba poszukująca pracy, która wie, czego chce i jest pełna energii do produktywnej rozmowy. Zapewniam cię, że nawet przez ekran będzie widać Twoje nastawienie i energię. Twoim zadaniem jest sprawić, by rozmowa kwalifikacyjna była pozytywnym doświadczeniem

i przyjemnością. Nawet w przypadku odrzucenia Twojej kandydatury czy nieprzestrzegania wszystkich zasad, nie jest to powód do obwiniania samego siebie. Wielu świetnych ekspertów od czasu do czasu zawodzi. Na pewno znajdziesz firmę, do której będziesz pasować.

 

Powodzenia!

 

Autor: Natalia Perkowska | Co-Chief HR Officer.

 

Materiał partnera.

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.