Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji pracy?

 

 

Poszukując dobrej agencji pracy, warto poświęcić nieco czasu na dokładną weryfikację przyszłego pośrednika. W ten sposób można się odpowiednio zabezpieczyć przed nieuczciwym pracodawcą,

a tym samym niekorzystnymi warunkami zatrudnienia. Znalezienie profesjonalnej, doświadczonej

i sprawdzonej agencji chroni klienta także przed łamaniem przepisów oraz innymi nadużyciami ze strony pośrednika pracy. Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej firmy?

 

Agencje pracy w Polsce i za granicą

 

Zarówno w Polsce, jak i za granicą z powodzeniem funkcjonuje wiele firm zajmujących się pośrednictwem pracy. Poszczególne podmioty różnią się między sobą uprawnieniami i obowiązkami, a także ogólną ofertą dla klientów z obu stron. Zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z 20 kwietnia 2004 roku, agencja pośrednictwa pracy pomaga i pośredniczy w kontaktach między kandydatem, a przyszłym pracodawcą. Tego rodzaju firma może funkcjonować zarówno na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak i współpracować z partnerami zagranicznymi, umożliwiając chętnym osobom znalezienie pracy za granicą. Zgodnie z tą zasadą działa chociażby agencja In Person, która pośredniczy w kontaktach swoich klientów z pracodawcami w Holandii.

 

Przed wybraniem agencji

 

Wybierając agencję pracy, warto przede wszystkim zweryfikować kilka informacji na jej temat. Firma powinna posiadać certyfikat potwierdzający wpis do Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia (KRAZ), którego prowadzeniem zajmuje się odpowiedni Marszałek Województwa. Nie jest to wymagane w przypadku agencji zagranicznych, należących do krajów UE, działających na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pochodzących ze Szwajcarii. Funkcjonują one w oparciu o swobodę świadczenia usług międzynarodowych, w związku z czym zobowiązane są jedynie do poinformowania Marszałka

o funkcjonowaniu swojego oddziału w Polsce. Obecnością certyfikatu KRAZ 470 może się pochwalić agencja pracy In Person, co pozostaje nie bez znaczenia dla osób poszukujących bezpiecznego pośrednika.

 

Trafny wybór agencji pracy

 

Jeżeli wstępna weryfikacja okaże się pozytywna, można udać się na pierwsze spotkanie w agencji pracy, lub załatwić wszystko online bez wychodzenia z domu. Na tym etapie należy przede wszystkim zwrócić uwagę na potwierdzenie zawarcia umowy danej firmy z pracodawcą, który ma docelowo zatrudnić kandydata. Przed podpisaniem dokumentów, warto też poświęcić dłuższą chwilę wszystkim zapisom, które wzbudzają ewentualne wątpliwości. Aby uniknąć przykrych konsekwencji, można skorzystać z profesjonalnej porady prawnej lub bezpośrednio skontaktować się z Departamentem Rynku Pracy MPiPS. Na wszelki wypadek warto jednak wybrać firmę o sprawdzonej renomie, której potwierdzeniem mogą być pozytywne recenzje zamieszczane przez klientów. W zdecydowanej większości dotyczące agencji In Person opinie nie odbiegają od bardzo pozytywnych. Firma działa zgodnie z obowiązującymi wymogami, a także oferuje duże zróżnicowanie branżowe. Na zatrudnienie w Holandii liczyć mogą m.in. logistycy, ogrodnicy, ślusarze, spawacze czy team leaderzy.

 

Autor: www.inperson.pl/

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.