Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Personal branding: dlaczego jest niezbędny do sukcesów zawodowych?

 

Valentina Kushmintseva

 

Poszukiwanie pracy w 2024 roku to już nie tylko tradycyjne aplikowanie i liczenie na szczęście. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają osobom poszukującym pracy aktywnie kształtować swoje ścieżki kariery poprzez prezentację umiejętności, publikację angażujących treści, a nawet tworzenie reklam w celu przyciągnięcia potencjalnych pracodawców. Być może nie myślisz o sobie jako o marce, chyba że jesteś celebrytą lub aspirujesz do bycia kimś sławnym. Jednak za każdym razem, gdy idziesz na rozmowę kwalifikacyjną lub prosisz szefa o podwyżkę, przedstawiasz ludziom swój wizerunek

- to właśnie Twoja marka osobista. Czy ci się to podoba, czy nie, personal branding już Cię dotyczy.

Akceptując ten fakt, możesz kontrolować i wzmacniać swój wizerunek.

Dobrze rozwinięta marka osobista może dać wiatru w żagle Twojej kariery.

 

Valentina Kushmintseva

W tym miesiącu, w sekcji 'Twój Poradnik IT', Valentina Kushmintseva (Talent Acquisition Team Leader

w SOFTSWISS), sprawdza, dlaczego rozwijanie solidnej marki osobistej jest niezbędnym narzędziem w miejscu pracy.

 

Personal branding wykracza daleko poza autopromocję. Pojęcie to dotyczy jasnego wyrażania elementów, które wyróżniają Cię na tle innych osób. Żyjemy w szybko zmieniającym się świecie,

w którym pierwsze wrażenie pozostawia trwały ślad - czy to na randce, czy podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Pomyśl o poszukiwaniu pracy jak o zawodowym randkowaniu. Nowoczesne platformy rekrutacyjne przypominają 'Tindera dla profesjonalistów', gdzie przesuwasz palcem w lewo lub w prawo po możliwościach zawodowych na podstawie własnych celów.

 

Pomimo znaczenia budowania marki osobistej, wiele osób unika tej aktywności, ponieważ wydaje im się to niewygodne lub przytłaczające. Jednak personal branding może mieć duże znaczenie w świecie, w którym łatwo przeoczyć czyjeś portfolio. Budowanie marki pozwala wyróżnić się, gdy jest to najbardziej potrzebne.

 

Zalety posiadania silnego wizerunku profesjonalnego

Im bardziej się angażujesz i prezentujesz swoją osobowość profesjonalną, tym intensywniej przyciągasz odpowiednie możliwości. Taka proaktywna postawa gwarantuje, że nie jesteś jednym z wielu kandydatów, ale wyróżniającym się potencjalnym współpracownikiem, którego pracodawcy będą chcieli zatrudnić.

 

Zwróć uwagę na osoby publiczne, takie jak Taylor Swift, książę Harry czy Elon Musk. Nie patrzymy na nich przez pryzmat wykształcenia czy pochodzenia, ale pod kątem cech i emocji, jakie wywołują. Mowa o bogactwie, innowacyjności, dobroczynności lub modzie. A teraz pomyśl o koledze z pracy. Jakie przymiotniki przychodzą ci do głowy? Zorientowany na szczegóły? Kreatywny? Uczący się przez całe życie? Te cechy definiują markę osobistą.

 

Personal branding polega na tym, jak się prezentujesz, co sobą reprezentujesz i jak inni postrzegają Cię na przestrzeni czasu. Kluczem jest tutaj spójność - każda odnosząca sukcesy marka musi być niezawodna, aby budować zaufanie i zwiększać swoją wartość.

 

Aktywne kroki na drodze do silnej marki osobistej

  1. Zdefiniuj swoje cele brandingowe: Odpowiedz na pytanie 'Dlaczego ja?'. Czy pozycjonujesz się jako thought leader, innowator w branży lub wiarygodny ekspert?
  2. Podkreśl swoje unikalne mocne strony: Zrozum i wyraź to, co Cię wyróżnia. Mogą to być specjalistyczne umiejętności, unikalne doświadczenia zawodowe lub nowatorskie podejście do wyzwań branżowych.
  3. Skuteczna komunikacja: Opracuj spójną strategię komunikacji, która będzie rezonować
    z odbiorcami docelowymi. Wybierz platformy, które są zgodne z Twoimi celami, zdecyduj o tonie
    i częstotliwości swoich wiadomości oraz bądź aktywny i konsekwentny.
  4. Regularnie angażuj się i nawiązuj kontakty: Kontaktuj się ze swoją siecią za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów lub osobistych stron internetowych. Bierz udział
    w wydarzeniach networkingowych i warsztatach, aby pozostać częścią społeczności.

 

Wyobraź sobie, że nie masz żadnej kontroli nad swoją marką. Brzmi strasznie, prawda? Jeśli Ty nie kształtujesz swojego wizerunku, zrobi to za Ciebie ktoś inny, a rezultaty mogą Ci się nie spodobać. Niezależnie od tego, czy czujesz się przytłoczony budowaniem swojej marki osobistej, czy nie, bądźmy szczerzy: nie masz innego wyboru.

 

Budowanie marki osobistej

Personal branding może brzmieć zniechęcająco - jest to modne słowo, z którym spotykamy się na każdym kroku. Może zatem wywoływać niepokój. Spójrzmy na to jednak z nieco innej perspektywy: Twojej reputacji. Przysłowie głosi, że 'jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz'. Budowanie marki osobistej pod kątem zarządzania własną reputacją sprawia, że personal branding staje się bardziej przystępny. Wielu Millenialsów, przedstawicieli pokolenia X i Baby Boomersów czuje się komfortowo, myśląc: 'Tak, buduje swoją reputację - podkreślając przez to moje wartości, umiejętności i unikalne cechy'.

 

Rozwijając swoją markę osobistą, pamiętaj, że Twoja prawdziwa moc tkwi w Tobie. Dlatego też staraj się podkreślać swoje mocne strony i pozostań autentyczny wobec tego, kim jesteś. Wobec swoich wrodzonych talentów, podstawowych wartości i osobistej wizji sukcesu.

 

Autor artykułu: Valentina Kushmintseva | Talent Acquisition Team Leader w SOFTSWISS.

 

Materiał partnera.

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.