Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Rozmowa kwalifikacyjna online: 6 ważnych wskazówek od Co-Chief HR Officera Natalii Perkowskiej

 

 

Zmiana pracy to często ekscytujący etap w życiu każdego człowieka. A co, jeżeli rozmowa kwalifikacyjna odbywa się w komfortowych warunkach, na przykład w domu? Czy będzie to mniej stresującym wydarzeniem? Dla wielu pracodawców (zwłaszcza międzynarodowych firm IT), rozmowy kwalifikacyjne online to dziś normalna praktyka. Przekładają się one na bardziej efektywny proces rekrutacji zarówno dla firmy, jak i potencjalnego kandydata. Warto zaznaczyć,

że w tym formacie rozmowy kwalifikacyjnej istnieją pewne szczególne warunki. W tym artykule podzielę się moimi wskazówkami dotyczącymi rozmów kwalifikacyjnych online. Pomogą Ci one przezwyciężyć ewentualne trudności.

Jestem pewna, że będziesz w stanie sobie z nimi poradzić!

 

Możliwość wyboru, a także elastyczność pracy z dowolnego miejsca na świecie jest obecnie dla większości kandydatów jednym z głównych czynników decydujących o wyborze kolejnej pracy. Wiele międzynarodowych firm, w tym SOFTSWISS, dokłada wszelkich starań, aby dostosować się do potrzeb swoich pracowników. Dzięki temu lokalizacja zamieszkania naszych pracowników jest imponująca: Gruzja, Polska, Litwa, Cypr, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Turcja, Malta, Holandia, Tajlandia, Estonia, Meksyk, Indonezja, Kazachstan, Portugalia, Hiszpania
i Grecja. W Polsce SOFTSWISS posiada dwa centra rozwoju
- w Poznaniu i Warszawie - ale nawet tutaj pracownicy nie są ściśle związani z biurem. Zdecydowana większość naszych kandydatów preferuje pracę zdalną. Tylko niektórzy są zainteresowani pracą hybrydową, a niewielu wybiera pracę biurową. Dlatego spory odsetek naszych pracowników odbyło rozmowy kwalifikacyjne online, aby dołączyć do naszej firmy.

Co ważne, jesteśmy otwarci na różnych kandydatów. Główną rzeczą, na którą zwracamy uwagę, jest wiedza specjalistyczna, profesjonalizm i przestrzeganie wartości SOFTSWISS. Te cechy znacznie zwiększają szanse na udaną rozmowę kwalifikacyjną. Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej online, należy pamiętać

o kilku innych wskazówkach:

 

  1. Przed rozmową pomyśl o ważnych szczegółach: jakości obrazu, jasnym tle. Nie zapomnij
    o punktualności! Zaloguj się wcześniej na platformę do rozmów kwalifikacyjnych online, sprawdź dźwięk
    i prędkość Internetu. Przygotuj sobie szklankę wody, spróbuj się zrelaksować i bądź gotów na komfortową komunikację. Ważne jest, by rozmowa kwalifikacyjna była pozytywnym doświadczeniem i przyjemnością.
  2. Przygotuj zestaw notatek w wygodnym dla siebie formacie, aby łatwiej było nawiązać
    rozmowę z osobą prowadzącą rozmowę kwalifikacyjną. Zapoznaj się z misją i kulturą firmy. Poznaj jej wartości, kim jest założyciel i jak marka pojawiła się na rynku, a także co firma mówi o sobie na swojej stronie internetowej, co pisze się o niej w mediach, pracownikach na LinkedIn. Zwróć na to uwagę, przygotowując się do rozmowy i porównaj te elementy do własnych wartości. Ważne jest, aby firma była dla Ciebie inspiracją pod kątem atmosfery, sposoby prowadzenia działalności czy kultury korporacyjnej.
  3. Nie wstydź się zadawać pytań. Rozmowa kwalifikacyjna to dialog, żywa rozmowa, więc nie czekaj na koniec spotkania z pytaniami, zadawaj je sam już w trakcie prowadzenia dyskusji.
    Ogólnie rzecz biorąc, nie możesz bać się być sobą. Pamiętaj, że Twoja osobowość i energia będą odczuwalne nawet przez monitor komputera. Międzynarodowe firmy, takie jak SOFTSWISS,
    cenią otwartych, aktywnych ludzi, którzy są gotowi na innowacje i potrafią z łatwością poruszać się
    w dynamicznym środowisku. Dlatego też musisz udowodnić swojemu rozmówcy, że jesteś zainteresowany swoją potencjalną przydatnością dla firmy, zaś Twoje umiejętności mają
    moc wzmocnienia zespołu.
  4. Przemyśl swoje odpowiedzi. Prawdopodobnie zostaniesz poproszony o krótkie przedstawienie siebie, swojej ostatniej pracy, za co byłeś lub jesteś odpowiedzialny, co osiągnąłeś, dlaczego odszedłeś, jakie masz oczekiwania płacowe i inne wymagania dotyczące pracy. Miej w zanadrzu parę opowieści o swoich osiągnięciach na poparcie umiejętności.
  5. Czy należy odpowiednio przygotować swój wygląd na rozmowę kwalifikacyjną? W wielu firmach IT nie ma dress code'u - pracownicy ubierają się w swobodnym stylu: jeansy, T-shirty, dresy, bluzy z kapturem, itd. Podobnie wygląda to też w naszej firmie, SOFTSWISS. Jeśli chodzi o wygląd naszych pracowników, nie stawiamy granic i z zadowoleniem promujemy indywidualność. Wierzymy, że wzbogaca to nasz zespół, zwiększa kreatywność i produktywność.
  6. Po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej online wyraź swoją wdzięczność osobie prowadzącej rozmowę. Wyślij e-mail lub napisz do tej osoby za pomocą komunikatora (Messenger lub LinkedIn), gdzie komunikowaliście się przed rozmową kwalifikacyjną. Jeżeli Twoim głównym kontaktem był rekruter/rekruterka, napisz do nich i poproś o przekazania wiadomości menagerowi. W tekście wyraź swoją wdzięczność za otrzymaną szansę i podkreśl zainteresowanie firmą, jeśli dana oferta
    Ci odpowiada. Jeżeli efekt końcowy jest inny, pamiętaj, że gdzieś tam jest odpowiednia firma dla Ciebie, która będzie idealnie dopasowana do Twoich potrzeb. Życzę powodzenia!

 

Autor: Natalia Perkowska | Co-Chief  HR Officer.

 

Materiał partnera.

 

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.