Logo Informatycy.pl

  • poznaj pracodawcę
  • zaloguj się
  • załóż konto

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa...

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane...

Rynek pracy IT w Poznaniu

 

 

Program poleceń to najbardziej efektywna metoda pozyskiwania nowych pracowników w branży IT

w Poznaniu - przyznało 9 na 10 firm zapytanych przez agencję rekrutacyjną Experis. Co trzecia firma pozytywnie ocenia skuteczność serwisów społecznościowych oraz publikowania ogłoszeń o pracę. Najbardziej pożądanymi kandydatami są osoby ze znajomością Java i Java Script a pracodawcy chcą ich przyciągnąć elastycznym czasem pracy, kartą uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych oraz możliwością pracy zdalnej. Dowiedz się więcej z raportu “Potencjał inwestycyjny sektora IT

w Poznaniu' przygotowanego przez Experis dla Miasta Poznania.

 

Najskuteczniejszą metodą pozyskiwania nowych pracowników w branży IT jest program poleceń -

z 92% firm stosujących to rozwiązanie aż 88% pozytywnie oceniło jego efektywność. Kolejne na liście są serwisy społecznościowe, które zyskały przychylność 36% pracodawców, choć do ich wykorzystania przyznają się wszyscy respondenci badania Experis. Podobnie zostały ocenione efekty publikowania w internecie ogłoszeń o pracę - 32%, podczas gdy z tej metody korzysta 88% firm IT

w Poznaniu. Najgorzej poznańscy pracodawcy ocenili efekty udziału w targach pracy (4%) i jest to rozwiązanie,

z którego korzysta ponad połowa firm (56%).

 

- Rekrutacja w branży IT stanowi dla pracodawców ogromne wyzwanie. Firmy nadal korzystają

z tradycyjnych form pozyskiwania kandydatów, takich jak ogłoszenia o pracę czy uczestnictwo

w targach pracy, natomiast są to zabiegi głównie marketingowe - mówi Julita Iks, ekspert agencji rekrutacyjnej Experis. - Większość kandydatów na rynku to kandydaci pasywni, do których należy dotrzeć poprzez inne kanały, takie jak social media czy uczestnictwo w renomowanych spotkaniach branżowych, które są skierowane dla określonej, często wąskiej grupy. Dodatkowo firmy stawiają na rozwiązania technologiczne i korzystają z nowinek technologicznych, by zaciekawić kandydatów.

Są to na przykład narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, między innymi rozmowa rekrutacyjna

z botem - dodaje Julita Iks.

 

Benefitami chcą przyciągnąć talenty

 

Do najczęściej oferowanych pracownikom IT benefitów należy elastyczny czas pracy, stosowany

u 92% poznańskich pracodawców, a także karta uprawniająca do wejścia do obiektów sportowych

i możliwość pracy zdalnej oferowane w 88% firm. Najrzadziej pracodawcy decydują się na dodatkowe świadczenia w postaci samochodu służbowego, również do użytku prywatnego (16%), dodatkowe dni wolne od pracy (24%) oraz kartę lunchową (28%).

- Wynagrodzenia w branży IT nadal należą do jednych z najwyższych, natomiast nie są one jedynym czynnikiem decydującym o wyborze pracodawcy przez kandydatów. Firmy prześcigają się między sobą w zakresie oferowanych benefitów. Karta sportowa, prywatna opieka medyczna oraz ubezpieczenie na życie są już standardem oferowanym przez większość firm. Aby wyróżnić swoją ofertę wśród innych, pracodawcy zapewniają swoim pracownikom darmowe lunche, posiłki

w firmowej kuchni, masaże, możliwość pracy zdalnej z dowolnego zakątka świata oraz nieograniczony dostęp do strefy chillout. Kiedyś były to dodatki zapewniane przez duże, międzynarodowe korporacje, natomiast aktualnie są one również oferowane przez polskie firmy, które są niejako zmuszone, aby dostosować swoją ofertę do wymagań rynku - komentuje Julita Iks.

 

Java i Java Script na topie

 

Poznańskie firmy zostały również zapytane o to, jakie umiejętności techniczne pracowników są teraz najbardziej przez nich pożądane. Ponad połowa pracodawców potrzebuje osób ze znajomością języków programowania Java (56%) i Java Script (56%). Co trzecia firma IT potrzebuje pracowników mogących pochwalić się znajomością C#./NET (36%) i SQL (36%), nieco mniej mówi o Windows Server (28%) i Linux (28%). Najmniej pracodawców poszukuje kandydatów ze znajomością Scala (0%), PHP (4%), Jboss (4%), Sybase (4%) i Swift (4%).

 

- Poznański rynek obfituje w specjalistów IT z doskonałymi kwalifikacjami - mówi Katarzyna Sobocińska, Zastępczyni dyrektora Biura Obsługi Inwestorów Miasta Poznania. - Mamy świadomość, że branża ta rozwija się dynamicznie i wzrasta zapotrzebowanie na profesjonalistów.

W związku z tym Miasto Poznań chętnie angażuje się w inicjatywy podejmowane przez sektor IT oraz stara się integrować środowisko skupione wokół tej branży. Uruchomiliśmy również przy wsparciu środków unijnych program 'Podwyższenie kompetencji z zakresu matematyki i informatyki przez licealistów Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania'. Jesteśmy przekonani, że działania Biura Obsługi Inwestorów wypromują Poznań jako doskonałą lokalizację nie tylko dla kolejnych inwestorów, lecz także specjalistów IT, którzy znajdą tutaj miejsce do rozwoju zawodowego

- dodaje Katarzyna Sobocińska.

 

Publikacja 'Potencjał inwestycyjny sektora IT w Poznaniu' została przygotowany przez Experis na zlecenie Miasta Poznania. Ważnym elementem raportu są zaprezentowane wyniki badania, którego celem było zweryfikowanie potencjału, możliwości i barier rozwoju analizowanej branży. W badaniu przeprowadzonym przez Experis wzięło udział 25 firm reprezentujących lokalny sektor IT. Dane zbierane były w okresie wrzesień-październik 2018 roku, metodą jakościową z wykorzystaniem ankiety. Publikacja dostarcza czytelnikom informacji na temat aktualnego stanu, trendów

i atrakcyjności inwestycyjnej sektora ICT w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej.

 

Autor: Patrycja Miązek

Koordynator ds. PR ManpowerGroup Polska

608 480 596

 

powrót



  • O nas |
  • Reklama |
  • Współpraca |
  • Regulamin |
  • Polityka prywatności |
  • Kontakt

© 2015 - 2025 Informatycy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.